Dünya giderek dijital bir ortam haline geldikçe e-ticaret endüstrisi yükselişe geçti ve 2020'de pandeminin başlaması satışları daha da hızlandırdı. dükkanlar ve mağazalar kapandığında , uzaktan yaşama geçiş, çoğu tüketici etkileşimini çevrimiçi ortama itti ve zaten hızla yükselen e-ticaret sektörünü adeta zirveye taşıdı.

Aynı zamanda, çevrimiçi perakendeciler arasındaki rekabet her zamankinden daha sertleşti, hızlandırılmış bir çevrimiçi pazarın taleplerini karşılamak için pazarlama stratejilerini geliştirerek bu rekabet ortamında satışlarını arttırma yoluna gitmelerini sağladı.
E-ticaret 2022 ve sonrasında yükselişine devam ederken, pazarlamacıların müşteri kazanmak ve rekabet avantajı elde etmek için göz önünde bulundurması gereken yeni trendler ortaya çıktı.


Çok kanallı kişiselleştirme stratejisi e-ticaret'in kurallarını değiştirmeye başladı.

Tüketiciler düzenli olarak yeni çevrimiçi alışveriş yöntemleriyle tanışıyor ve alışveriş yapanlar için giderek daha çok kanallı bir deneyim yaratıyor. Çok cihazlı müşteri yolculukları, çevrimiçi satışların çoğunluğunu oluşturur. Pazarlamacılar, müşterilerin sosyal medya, e-posta ve metin gibi günlük olarak etkileşimde bulunduğu kanallar arasında kişiselleştirilmiş kampanyaları entegre ederek muazzam kazanç elde edebilir. İster Instagram'da gezinsin ister internette gezinsin, alışveriş yapanlara sürekli olarak kendi özel algoritmalarına göre hazırlanmış içerik sunulur ve ortamdan bağımsız olarak çevrimiçi etkileşimlerinde otomatik olarak kişiselleştirilmiş sonuçlar bekler.

Pazarlamacılar, kampanya stratejilerine kişiselleştirme uygulayarak müşterilere hedefli deneyimler sunabilir ve geçmiş davranışlarına, satın almalarına ve konumlarına göre öneriler ve teklifler düzenleyebilir; bu da dönüşüm oranlarını %93 oranında artırarak gelir ve satışları artırır. Çok kanallı satışın yanı sıra kişiselleştirmeden yararlanmak, yolculuklarının neresinde olurlarsa olsunlar müşterilerle bağlantı kurmak için yeni fırsatlar yaratabilir ve her iki stratejinin kampanyalar arasındaki etkinliğini en üst düzeye çıkarabilir.


Mobil alışveriş, müşteriler için en iyi seçim olacaktır.

Alışveriş yapanlar, ürün araştırmasından satın alma işlemine kadar dijital yolculuklarının tüm aşamalarında mobil cihazları kullanıyor. Aslında, e-ticaret satın alımlarının neredeyse % 73'ünün bir mobil cihazda gerçekleştiği tahmin ediliyor ve bu rakamlar arttıkça, mobil site optimizasyonuna yatırım yapmak bu yıl müşterilere ulaşmanın anahtarı olabilir.

Sektördeki ana eğilimleri ve satın alma davranışındaki gelişmeleri belirleyen son çevrimiçi tatil alışverişi patlamasını düşünün. Mobil satışlar, yalnızca geçen sezon harcanan 88 milyar doları aştı .


HIZLI BİR BAŞLANGIÇ İÇİN YANINIZDAYIZ